Lucia 2012

Igår gick jag och Emilio till öppna förskolan där ett gäng 4 åringar lussade för oss. Mysigt. 
I det tåget fanns det både Lucior, tärnor, skärngossar, ett gäng pepparkaksgubbar och gummor, samt en drös tomtenissar. 
 
Våga vara pepparkaka! 
 
Herregud. vart är världen påväg? Senast idag läste jag en artikel på aftonbladet att den svarta dockan i den klassiska "Tomteverkstaden" har klippts bort. Läs artikeln här: Svart docka klipps bort.
 
Shit, kanske dags att vi "vitlökar" gör ett uppror om att inte visa vita människor på tv. Eller visst ja, jag är ju faktiskt inte helt vit jag heller. 
Ska väl oxå tillägga att jag inte är rasistiskt lagd (innan någon påstår detta), och att halva min familj faktiskt har "invandrat" Sverige.
 
Man får inte sjunga nationalsången på nationaldagen, man får inte vara pepparkaksgubbe (men stjärngosse får man vara?! Vad kan man komma att tänka på när man ser dom vitklädda gossarna med strutar på huvudet?!), man får väl snart inte göra lussekatter heller, tänk om någon kattorganisation i världen tar illa upp. Nej, "ta seden dit man kommer" har ju funkat tidigare men nu ska seden tydligen hamna i Sverige i stället, va det nån som sa böneutrop?
1 Bella:

skriven

Sjukt härligt skrivet. Hamnade i ett samtal ang just "ta seden dit man kommer" här om dagen. Det sjukaste är väl att det allt som oftast är svenskar som skapar dessa regler för att vi (svenska folket) ska vara multikulturella och inbjudande. Synd bara att ändra på traditioner och ta bort sådant som nationalsången för att folk ska känna sig välkommna.

Keep up the good work! Kram

Svar: Tack gumman <3 Kramar!!
Samona

2 Robban:

skriven

Så jävla rätt älskling... Kunde inte skrivit det bättre själv.
Men vi svenskar kanske ska förflytta oss till lite varmare breddgrader och se till att få våran EGEN vilja och religion inpressat i ett land som ser oss vitlökar som starka och sig själva som svaga, så kanske vi oxå får vår vilja igenom i ett främmande land. Vi ska oxå se till att ALL deras religion och tro, traditioner osv försvinner för alltid.
Hur fan skulle vi framstå då?!
Jag är inte rasist på något sätt, men nu får det ta och räcka!
Tragiskt Sverige...tragiskt!

Svar: Ja, det skulle vara nåt! <3
Samona

3 Bengt:

skriven

Det blir ju omvänd censur - får barn inte leka med "svarta" dockor?? Eller med tjejer med blont hår?? Eller farbrorn med kärran - fattar inget!! Crazy!!

Svar: Nej, precis. Jag håller med!
Samona

Kommentera här: