Köttfärs med potatis & grönsaker

Igår lagade jag barnmat till min lilla pojke igen, jag dubblade receptet än en gång ;)
Även detta recept tog jag från Hipp:
 
Ingredienser
  • 50 g nötfärs
  • 2 skalade potatisar
  • 1 krm timjan
  • 1 skalad morot
  • 2 msk majs
  • 2 tsk raps/olivolja
Fördel
  • mycket karoten
  • fullkorn från majsen
  • järn från köttfärsen
Instruktioner
  1. Skär morot och potatis i jämnstora bitar.
  2. Lägg i en kastrull och täck med vatten, koka upp, tillsätt färsen och låt småkoka tills grönsakerna är mjuka.
  3. Tillsätt majsen och låt den bli varm.
  4. Häll av det mesta kokvattnet, spara lite att späda med.
  5. Mixa till pure med stavmixer och tillsätt olja.
  6. Smaka av med mald svartpeppar och späd med kokvattnet till önskad konsistens.


Resultatet blev helt okey, det smakade rätt bra (Emilio gillade det), en nackdel var att majsskalet inte gick att mixa sönder så det blev slätt, så nästa gång kommer jag ta det separat och sen lägga i den..

Kommentera här: