Dagens att göra!

Idag har vi plockat och fixat tillsammans här hemma, dagens lista!
  • Byta sängkläder 
  • Boka tvättid 
  • Tvätta 
  • Samla ihop skräp (tapeter, färgburkar mm) 
  • Köra iväg och kasta skräp
  • Måla klart väggen
  • Sy sängkläder till Emilio 
  • Byt sängkläder till Emilio 
  • Rensa i förrådet inne för att få in alla dessa skor den här familjen har!
  • Handla på Willys 
  • Laga mat 
  • Hämta Lizzie hos Carin 
  • Betala räkningar 
  • Städa 
  • Sy halsduk till Robban 
Ja, det har varit full rulle hela dagen idag, men Emilio har skött sig bra. Simon kom hem på eftermiddagen efter simhallsbesök med "gammel-morbror".
Vi bytte sängkläder tillsammans, Robban gick och bokade tvättid och det fanns en idag, kanon.
Jag sydde sängkläder, och en halsduk till Robban (eftersom han inte får ha en slängande halsduk på jobbet så sydde jag en "hals-tub-duk"). Robban tvättade och åkte till Willys och jag städade och fixade hemma samt tog hand om Emilio. Jag tycker vi har hunnit en hel del idag, även fast vi slappat en del ;)
 
Till middag gjorde jag pizzor, en med skinka, soltorkade tomater, fetaost och rödlök. Den andra med tonfisk, tomat och rödlök! Åhh va gott det var! :) Simon tyckte det smakade som hämtpizza och tyckte det var bra att det var mycket nyttigare :)
 
  

Kommentera här: