Hemma-mamma

Igår fick jag höra av Robban att jag har blivit en hemma-mamma, det gick fort, första dagen hemma.. ;)

Jag ringde honom en timme innan han skulle sluta och han var väldigt stressad och hann inte prata så mycket. Visste att han skulle komma närmare 17 än 16.. Så jag tog mig friheten att ringa hem Simon (som förövrigt gav tummen upp till mina muffins) så han skulle vara hemma och kunna slappna av i tid innan maten.. 

Simon satt och gjorde läxor när Robban kom hem, vi tog en kaffe och en muffins tillsammans och sen stack Robban igen för att gymma. Han kom hem när Simon och jag satt och åt middag i köket, eller ja, vi hade i stort sett ätit färdigt. Tydligen var middagen ett stort plus oxå :P

Efter maten tänkte jag diska och började med det, Robban säger nåt med att jag som bakat och lagat mat ska inte diska. Men han gjorde något annat och kom inte in till köket så jag fortsatte diska, varpå han kommer tillbaka och säger "- Men släpp diskborsten sa jag! - Gå och sätt dig!" Sen blev jag utkastad från köket.. Hihi! Det lät så kul men.. ja.. man skulle nog varit där :P

Fick kvälls-fika-besök av Ingela och Luis senare, trevligt, det var jättelängesen vi sågs. 

Kommentera här: