Med polisen som inslag ;)

Fredag kväll. Robban kom hem efter jobbet och stack nästan lika fort igen, han skulle på julfest på jobbet.
Vi pratade en gång under kvällen och allt var bra, han hade bastat med kollegorna, ätit mat och druckit lite öl..
Han nämnde att han snart skulle röra sig hemåt men att vi hörs senare, det här var kl 21.20.
 
Jag försökte ringa Robban vid 23 för att säga godnatt, inget svar. Skickade ett sms att jag hoppas att han har kul och att jag antar att han är kvar och festar. Inget svar. Såg att Walle var online på facebook så jag började skriva till honom, frågade om han hade hört något från Robban under kvällen, men nej, dom hade inte pratat.
 
Jag försökte ringa Robban igen, på både hans privata telefon och firmatelefonen. Inget svar. 
Walle tyckte att jag skulle kontakta min bror och se om de hade haft kontakt. Det hade de. De möttes vid pendeltågsstationen kl 22.00 och satt och pratade till 22.30. Min bror meddelade att Robban hade sagt att han skulle gå hem, att han var lite slirig och blek i ansiktet. Hm..
 
NU blev jag orolig. Klockan hade hunnit bli efter midnatt och fortfarande inget svar från Robban. 
Ringde Robbans mamma och hon tyckte genast att jag skulle ringa polisen, vilket jag svarade på och sa att vi kunde vänta med att göra det tills efter krogen hade stängt. Men hon tyckte då att hon skulle ringa i stället, så jag ringde (eftersom jag hade mer info) och sa som det var, De skickade en bil som letade efter honom.
 
Skickade fler sms att han skulle höra av sig men fick inget svar. Både Walle och Robban's mamma försökte ringa honom. Hade jag inte vetat att han var på väg hem skulle inte oron vara så stor..
 
Kl 01.45 ringer Robban. Jag svarar och frågar var han är, det första han frågar är: "Vad är det som händer?!"
Jag förklarar lite och sen när han var utanför porten blev han stoppad av 3 poliser, de frågar vem han är och säger sen att hans sambo letar efter honom. Robban kommer in och jag kramar om honom och förklarar att jag blev jätteorolig, han skrattar och säger att nu vet han att jag älskar honom mycket iaf :P
 
Han hade gått till centrum och träffat på gamla kompisar och glömt bort tiden, han hade glömt bort att sätta på ljudet på telefonerna efter julfesten och trodde att jag ändå sov. 
Han blev lite ställd när han kom hem och halva lägenheten lyste och jag stod vid dörren när han öppnade den :P
 
Hihi! Ja, så det kan gå! Nästa gång väntar jag (som jag hade tänkt) innan jag ringer polisen ;)

Kommentera här: