Näs-spolning

Jag följde Martinas råd med att spola näsan. Gjorde det igår kväll första gången. Haha! Vadå kallsup?!
Men det funkade faktiskt, sov hela natten utan att vakna av att jag inte kunde andas :P
Tack för tipset! :)

Jobbar idag, slutar kl 20.30, sen är jag ledig måndag, tisdag och onsdag. På onsdag är det inskrivning på MVC i jakobsberg, hoppas verkligen att allt står rätt till.. Jaja, det är väl bara att vänta och se, man kan ju inte göra så mycket mer.. 

I natt drömde jag att vi bodde i ett hus, en enplansvilla med uteplats. Härligt, tråkigt att vakna upp i lägenheten bara.. :P

Just ja, Lizzie fick ingen mat alls igår och i morse ställde Robban fram maten och Lizzie går fram och försöker putta den så den skulle välta, jag gick förbi och röt till och sen gick jag igen. 2 sekunder senare åt hon upp maten :)
Hoppas bara hon fortsätter äta nu, inte bara en gång.. :S
Annars blir det ett besök hos veterinären tror jag, hon äter ju visserligen godis om hon får (fick en när hon ätit upp maten nu på morgonen).

Ganska kul att de sista dagarna har min besökslista varit över 100/dag. Annars brukar det ligga runt 50-60/dag.. Men 112, 142, 124 st de sista dagarna har ju varit skoj :)
Duktiga ni är! <3


1 CC:

skriven

Härligt att hon åt som hon skulle! skickar lite Lizzie kli



Lycka till på MVC!

kram

2 Martina:

skriven

Kul att det fungerade :) det gäller att luta sig fram och bara andas genom munnen så slipper man kallsup :) man får in tekniken ganska snabbt och det känns väldigt rent och skönt i näsan efteråt tycker jag. Har man koksalt som är kropstempererad så känns det knappt heller. Och man kan skölja hur ofta man vill. Har man torra slemhinnor kan man ha i pytte lite olja oxå :D

3 Samona:

skriven

Ja, jag sökte på det på nätet och man kunde även ha lite eukalyptusolja i om man var förkyld :)

Kommentera här: