Gold Digger Bitch

Igår på facebook va det en människa som hade mage att skriva ut att "äntligen har man fått upprättelse" och hennes syster skrev "rättvisa har skapats".
Många förstår nog inte vad det menas men jag kan ju säga att det är fördjävligt. Jag vill inte nämna några namn men kan säga att det är en släkting till mig det handlar om.
Han har blivit påhoppad med massa lögner, svek och polisanmälningar. För vadå? PENGAR!

När han inte va i hemmet förstörde personen i fråga hans kläder, sålde hans saker och presenter han har fått.
Hon har verkar ha manipulerat barnen till att säga och tro vissa saker tror jag. Det verkar så iaf.

Den här tjejen har varit som en syster för mig, alltid trevlig och varm, hon har alltid pratat bra om min familj och va nära vän med min mamma. Sen bara vände totalt pga pengar!? 
Pengar är ju inte allt, jag trodde det va kärleken och livet som kom först. Jag/vi är djupt besvikna!

Att man går så långt utan att tänka på barnens bästa, utan bara tänka på sig själv är helt ofattbart för mig.
Hon säger att hon gör detta för barnen och även om anklagelserna skulle vara sanna så kommer barnen få genomlida att deras mamma har anmält honom, sagt och gjort hemska saker mot honom.
Sen att man skriver ut på Facebook så som dom gjorde är ju helt sjukt. Gör man så? Jag trodde aldrig hon skulle gå så långt. Nu tror jag att hon förstod det eftersom hon inte finns kvar på facen! Edit: Hon är tillbaka.

Hon har skickat sms till mig förut och försökt att vända mig mot min släkting. Skriver en sak och sen märker hon att det inte funkar, då kommer nästa lögn. Men tyck synd om mig då.. NEJ!

Jag vet om vad hon har gjort, det är hemskt och jag går inte så långt som henne och skriver ut vem det är på en sida som info sprids på fort.

Hon ändrades pga separationen från min släkting, hon har inte jobbat på många år då han har försörjt henne. Hon ville ha så mycket pengar efter separationen och det fick hon inte, efter det började all skit!


1 Jeanette:

skriven

Heeeelt otroligt! =( Skenet kan verkligen bedra, det kommer att slå tillbaka mot henne. Det är jag helt säker på!

2 Papps!:

skriven

Det är så vanligt att dumpade kvinnor gör på det här sättet. Det ENDA som händer är att de vänder barnen mot sig och det är väl inte meningen. Jag är så förbannat trött på detta. De tror att de kan få allt de pekar på. Nu känner jag ju din släkting så jag har väldigt svårt att tänka mig att något av detta är sant. Jävla subba är väl det första epitetet som dyker upp i huvudet. Jag hoppas och tror att det kommer slå tillbaka hårt. Dumjävla skitkärring är ett annat tillmäle som just poppade upp i huvudet. Att ha mage att göra så mot någon som försörjt henne i flera år, som inte lyft sitt feta arsle för att bidra med inkomster när han har jobbat som en slav och fått sina affärer att fungera. Skottpengar på sådana kärringar skulle det vara!

3 Samona:

skriven

Jag har tagit bort bilden som jag hade där.

Eftersom hon är en person som anmäler hejvilt så vill jag inte anmälas av henne för förtal.

4 Väninnan:

skriven

Hej Samona,jag är god vän till "gold digger bitch", som du kallar henne. Jag förstår att det kan vara väldigt svårt för dig att acceptera att din släkting har misshandlat en kvinna han levt med framför deras gemensamma barn och din reaktion är nog ganska normal, något i stil med "shoot the messenger". Jag skulle ändå vilja kommentera lite av det du skriver och avråda dig att lägga ner tid på att skriva så här när du faktiskt inte kan veta vad som har hänt. Du var inte där när incidenten ägde rum och du var inte heller på rättegången. Det du skriver skapar mer skada än hjälper till (förutom att du kanske får ut din ångest), du pratar om barnens bästa - anser du att dina skriverier har med barnens bästa att göra? Jag förstår inte dina resonemang. Att hon skulle vara ute efter "hans" pengar är ju befängt, det är väl ändå DERAS pengar. De har varit tillsammans i 17 år och har 3 barn ihop. Hon har stött honom i hans arbete och givetvis tagit mer hand om barnen för att han skulle kunna ägna sig åt en karriär. Vad jag förstår är du ganska ung och har inga barn eller erfarenhet av ett sådant långt förhållande. Det är brukligt att man vid en separation delar på det man har införskaffat tillsammans under "ett liv ihop".

Du skriver att om anklagelserna är sanna borde barnen inte få genomlida att deras mamma anmäler honom, vad är det för skitsnack??!! Det är väl ändå pappan som inte borde låta barnen genomlida att han misshandlar mamman. Enligt all forskning kring ämnet är barn som bevittnar våld mot sina föräldrar, av den ene föräldern eller andra, själva brottsoffer. Det är av yttersta vikt att detta mönster bryts och att förövaren ställs inför rätta. Vad gäller domen; din släkting blev dömd för misshandel. Dvs. det kunde ställas utom allt rimligt tvivel att han hade begått detta brott. Vanligtvis brukar det vara väldigt svårt att få någon dömd i dessa fall, då ord står mot ord, men i det här fallet fanns det grannar som kunde bevittna det tillstånd barnen och deras mor var i när hon var tvungen att gå över till dem och be om hjälp. Vidare finns sjukhusjournaler som styrker hennes utsaga. Vad gäller straffet är straffskalan som den är Sverige. Personligen tycker jag att en man som misshandlar och förnedrar sin kvinna borde få mycket grövre straff, men din släkting fick välja mellan 2 månaders fängelse eller 75 timmars samhällstjänst + 12300:- (+ränta på det i ca ett år). Så att det här med att han inte skulle ha fått fängelse är ju från din sida en feltolkning. Sen, om han väljer 75 timmars samhällstjänst är det en annan sak... Kvinnomisshandlare far ju trots allt ganska illa i fängelset. Syftar du på 12300:- när du pratar om "gold digger bitch". Jag tycker synd om dig Samona som känner att du måste ta på dig den här rollen att försvara din släkting genom att förneka handlingen och smutskasta den misshandlade genom att säga att hon är en "gold digger bitch", det är ett väldigt sorligt argument. Hon tänker inte så, det är inte pengar det är frågan om. Men hon vore ju väligt dum om hon efter att ha blivit misshandlad dessutom blir rånad! (av samma man!!)

Du borde skämmas Samona istället för att prata så mycket skit om det du har så lite kunskap om! Usch!!

Papps: Fy vilket obehagligt inlägg! Du kan inte må särskilt bra! "Skottpengar på sådana kärringar skulle det vara". Hur fan kan man bara skriva så?! Ni är ju obehagliga hela bunten!!!

5 Papps..:

skriven

Jag skriver inte anonymt i alla fall. Och min åsikt står fast. Jag har sett alldeles för mycket skit av dumpade kvinnor och män som använder alla knep för att försura livet för den före detta partnern.



Mvh

Janne Lundstein, pappa till Samona

6 Papps!:

skriven

"Väninnan". Var du på plats eller? Eftersom du tycks ha ögonvittnesinformation?

7 Papps!:

skriven

Väninnan! Du pratar om straffpåföljder. Här kommer lite information saxat från http://sv.wikipedia.org/wiki/Misshandel



"Tre grader av misshandel förekommer

1 Ringa misshandel som kan ge böter eller fängelse i högst sex månader.

Mamma som agat 10-årig son genom att tilldela honom ett flertal slag på låren och i gumpen med ett köksredskap som tillhygge varav blåmärke och smärta uppstått, har dömts för ringa misshandel av Högsta domstolen i NJA 2003 s 537.

En man, som tilldelat en annan man ett knytnävsslag i ansiktet som orsakade ett tre cm långt sår och en svullnad kring såret, har dömts för ringa misshandel till 80 dagsböter enligt NJA 1996 s. 782.



2 Misshandel som kan ge fängelse i högst två år.

Föreståndare för sjukhusavdelning för psykiskt sjuka som förövat våld mot där intagna patienter har dömts för misshandel till två månaders fängelse enligt NJA 1984 s. 137.

Man som upprepade gånger misshandlat sin hustru har dömts till fängelse i två månader enligt NJA 1988 s. 156.



3 Grov misshandel som kan ge fängelse i lägst ett och högst tio år enligt 3 kap. 6 § brottsbalken.

Vid bedömningen av om misshandeln är grov, ska särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller i övrigt visat särskild hänsynslöshet eller råhet.

Man som grovt misshandlat 5-årig flicka har dömts till tre års fängelse enligt NJA 2000 s. 612.

En HIV-smittad kvinna, som haft upprepade oskyddade vaginala och orala samlag med flera män har frikänts från försök till grov misshandel men dömts för försök till framkallande av fara för annan till ett års fängelse och utvisning enligt NJA 1995 s. 448.

Officer som dömts för grov misshandel har på grund av att strafflindrande omständigheter ansetts föreligga enligt 29 kap 3 § brottsbalken dömts till åtta månaders fängelse enligt NJA 1990 s. 776."



Med hänvisning till detta så har han alltså dömts för ringa misshandel eftersom påföljden inte var större än 2 månader, alternativt sammhällstjänst. Eftersom maxstraff för ringa misshandel är 6 månader säger sunda förnuftet att misshandeln var obetydlig, annars skulle väl domen varit högre?



Tur att rättegångshandlingar är offentliga i Sverige, så att vem som helst kan läsa domen...



Forfarande icke anonym

Janne Lundstein, Pappa till Samona.

8 Samona:

skriven

Efter att ha läst detta så verkar det som om den anonyma "väninnan" har varit där. Då måste du vara ett av barnen då eller den utsatta själv? Hm, ja. Han kanske blev dömd för ringa misshandel och efter att ha läst från Wikipedia så har han väl med stor sannolikhet utdelat en så kallad "Bich-slap" isf, mycket möjligt. Det har jag oxå gjort förut men jag blev inte anmäld, det va ju tur att jag inte gjorde det till den "stackars utsatta" människan.



Nej, jag har inga barn och jag har inte levt med någon så länge. Men jag har oxå separerade föräldrar som inte dragit jämnt med varandra men jag har aldrig hört någon av dem snacka skit om den andre framför mig. Det anser jag är fel.



Vad det nu gäller personen så vet jag att hon har kallat min släkting fula saker framför små barn,det är fel, hon har även förstört mycket av hans ägodelar och sålt hans saker han har fått i present. Sånt gör man inte, hon har slagit min släkting oxå, vilket borde ha blivit anmält.

9 Väninnan:

skriven

Fick ett mail om att gå in och läsa vad ni skrivit. Jag är inte intresserad av att behandla det här ämnet djupare och har redan sagt mitt, dessutom är jag väldigt upptagen. Så, tack för mig och adjö.

10 Jeanette:

skriven

Då anser jag att man inte ska beblanda sig heller om man nu inte kan ta lite kritik för sitt inlägg om vad lagen säger i sverige. Du skrev ett väldigt långt utförligt inlägg här, som om du varit med när detta hänt, hade j**ligt starka åsikter. Du har ingen aning om vad den andra parten har råkat ut för i det här fallet. Ord är mot ord och man tar parti för den man tror på.

Ett exempel på vad din vännina har sagt rakt ut bland en massa folk, som barnen sagt till henne, "jag vill till pappa, vill inte bo med dig, pappa är mkt snällare" OBS! Hennes egna ord!! Då kan man ju börja fundera på varför dem säger något sånt om nu pappa är så elak mot sina barns mamma.

Nej, allt började med ett snesteg, en otrohet (som vi inte längre vet om den är sann) som tog död på allt och det blev en jävla ful scen utöver det.

Synd på dem som råkar ut för detta på RIKTIGT och inte via lögner, kanske skulle tänka ett steg längre vad hon har gjort först. Det kommer att slå tillbaka, det är jag helt säker på.

11 Papps!:

skriven

Intressant, väninnan, att du inte vill stå upp och argumentera i en argumentation som DU har startat. man kan ju rätt eller fel få för sig att du inte vet ett skit om bakgrunden. Att dessutom skriva anonymt ökar ju inte trovärdigheten direkt.



Återigen

Janne Lundstein - pappa till Samona.

Kommentera här: