Beordrad arbetstid

Hm, vaknade strax efter kl 8 av att chefen ringer -"Du måste jobba, vi hittar ingen annan!" Jaha men tack. Ett misstag från en kollega och jag ska rusa upp, duscha, ut med hunden och ta med henne till jobbet, jag som har lovat att ta Ludde idag kl 11.
Hann bara gå upp, kissa lillen och ta fram hennes mat innan chefen ringer igen -"gå och lägg dig igen, vi har löst det." Mhm.. Nu har jag kastat mig upp ur sängen, jättestressad på väg till jobbet. Men nehe. Så bra att det löste sig då. Men vem ska jag skylla magvärken på nu då?

Usch, inge kul att vakna så. Det värsta är ju att om jag säger nej på förfrågan om jag kan jobba när det behövs så kan chefen säga "men då beordrar jag dig." Jahopp.





Igår va jag iaf ute med Ludde och Lizzie lääänge i skogen, jättehärligt.
Blev jättetrött på eftermiddagen men satte på kaffe för att hålla mig uppe. Började smått med middagen oxå.
Det blev kyckling ihoprört med couscous och stekta grönsaker. Gjorde en stor tzatziki till oxå. Nam nam. :)
Sen hoppade vi in i bilen och åkte på den näst sista valpkursen. Man märkte att Lizzie blev trött på slutet, ingen kontakt alls. Men å andra sidan får jag räkna med att det är löp på gång oxå.  

1 Jeanette:

skriven

hm... kan hon verkligen beordra dig? Jag menar, du är ledig och kan faktiskt vara borta från sthlm och inte ens ha möjlighet att vara där pga det. ^^

Tror faktiskt inte att hon får göra så lagligt heller, beordra dig om du inte kan när du är ledig.

2 Samona:

skriven

Tyvärr så kan man bli beordrad. Men är man bortrest och inte kan ta sig till jobbet så funkar det ju självklart inte.

3 Jeanette:

skriven

Då får du köra en vit lögn nästa gång. ;)

Kommentera här: